Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


Provoz


Jednotky řady 460 jsou určeny především pro vozbu osobních vlaků v okolí velkých měst, s častými zastávkami a výměnami cestujících. Ikdyž nebylo v minulosti vyjímkou, že se objevily i na vlacích spěšných. Jejich dodávky začaly v roce 1974. Tyto jednotky se začaly provozovat na Ostravsku a v severních Čechách. Dalším místem, kam se dostaly, bylo depo Košice na Slovensku. V severních Čechách jezdily jednotky na tratích Roudnice nad Labem – Děčín, Ústí nad Labem – Lysá nad Labem nebo do Chomutova. Zde byly v nedávné minulosti řazeny jako čtyřvozové, uvolněné vložené vozy byly přesunuty do DKV Brno, kde jsou používány v šestivozových soupravách jednotek řady 560. Všechny jednotky řady 460 byly k 9.12.2007 předány do DKV Olomouc. Tady se nyní nasazují zejména na tratích
Ostrava Bohumín Karviná hl.n. – Český Těšín – Třinec Mosty u Jablunkova – Čadca; Ostrava – Přerov a Hranice na Moravě – Vsetín – Púchov, Nezamyslice - Olomouc a do GVD 2009/2010 také na trase Opava východ Havířov Český Těšín. Z této trasy byly jednotky řady 460 vytlačeny moderními dvoupodlažními jednotkami řady 471 zvaných též "City Elefant". Řada 471 postupně vytlačuje "panťáky" také z trasy Ostrava - Bohumín - Český Těšín - Třinec - Mosty u Jablunkova. Vozidla 460 můžeme zahlédnout také v Košicích. Vozí vlaky do Štrby, Popradu, Prešova, Plavče anebo do Spišské Nové Vsi.

Jednotky se v provozu osvědčily, oproti řadě 451 bylo dosaženo nižší poruchovosti. Ačkoli jsou 460 okolo 30 let staré, slouží dobře i nadále a s jejich výměnou se zatím nepočítá. V současnosti jsou ostravské jednotky pouze doplňovány dodávkami zcela nových patrových jednotek řady 471 CityElefant a košické novou řadou dvoupodlažních jednotek řady 671.


 

 

Náhledy fotografií ze složky Elektrické jednotky řady 460